Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Relax
Froncová, Tereza ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem virtuální relaxace a kontrastem mezi idealizovanou krajinou a běžnou realitou. Téma kompenzace krajiny je velmi obsáhlé a široce zasahuje do psychologických a kulturních rovin, kdy například obraz přírody může představovat místo odepřené primární čistoty a nebo nedosažitelného ráje. Jako inspirační zdroj posloužil fenomén relaxačních videí na internetovém serveru youtube, které se specializují na několika hodinové statické záběry do nádherné krajiny s autentickým zvukem. Cílem práce je uskutečnění živé akce a pořízení videozáznamu. Přesto proces absurdně dlouhé cesty za ideálem zůstane nepřenosný.
Mezi filosofií a performancí: intertextualita díla Tomáše Rullera
MARTINEK, Filip Gorazd
Tato diplomová práce má za cíl seznámit laskavého čtenáře s problematikou performance. Přístup k performanci v této práci je však povýtce filosofický. Metodologicky se tak nalézáme mezi performancí a filosofií. Čtenář je nejdříve seznámen s narativem konkrétní performance, performativním obratem a performance studies. Je poskytnuta definice performance s aplikací na dějiny, ve kterých se objevují i zcela nové náhledy na to, co můžeme považovat za skutečnou performanci. Navíc jsou i samotné dějiny řešeny skrze filosofii. Velká část práce se zabývá explikací filosofického díla Tomáše Rullera. Závěrečná část práce předkládá čtenáři možnost založení filosofické antropologie v díle Edity Steinové, což představuje protipól soudobého trendu antiesencialismu.
Pouť, krajina a chodec
Černá, Marie ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Práce pojednává o vztahu umělce a krajiny, zaměřuje se především na tradici poutnictví a nastiňuje aspekty krajiny, které umělec jako poutník využívá při své tvorbě. Fenomén poutě je zde ukázán prostřednictvím děl českých, ale i zahraničních autorů od ilustrací z cest až po performance v krajině. V didaktické části jsou uskutečněny úkoly zaměřené na působení v krajině, které nastiňují vnímání krajiny žáků střední školy. V praktické části se nachází projekt zaměřený na reflexi mého putování po krajině Klíčová slova Krajina, poutník, performance, akční umění, romantismus
Fyzická akce malíře
Vejnarová, Pavlína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Vejnarová, P.: Fyzická akce malíře [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, (Příloha: DVD - záznam realizace praktické části). Abstrakt Tématem diplomové práce "Fyzická akce malíře" je analýza gesta, těla, pohybu, smyslového vnímání, tance ve vztahu k výtvarnému umění. V teoretické části se pojednává zejména o těch umělcích akčního umění, pro něž je gesto, tanec, pohyb při tvorbě zásadní a dominantní. Didaktická část je tvořena výtvarným projektem, jehož jednotlivé výtvarné řady ("Gesto", "Pohyb", "Tělo", "Smyslové vnímání") a jejich výtvarné náměty spolu úzce souvisejí a vzájemně se prolínají. Ve výtvarném projektu jsou uvedené pojmy didakticky transformovány a většina výtvarných námětů je ověřena v pedagogické praxi. Téma je doplněno vlastní tvorbou v podobě akční malby - spojení výtvarného umění s tancem a hudbou. V práci jsou využity odborné publikace o daném tématu.
Československé akční umění a performance mezi lety 1963 a 1989: byla svobodná tvorba omezována Státní bezpečností?
Coverini, Valeria ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Práce zkoumá přístup v omezování svobody umělecké tvorby Státní bezpečnosti v případě československých akčních umělců. Zabývá se obdobím mezi lety 1963 až do tzv. sametové revoluce v roce 1989. Na konkrétních reprezentativních příkladech zkoumá intenzitu a vývoj omezování svobody tvorby ze strany Státní bezpečnosti. Ze sta zkoumaných umělců jsem vybrala ty nejsledovanější Státní policií a po vyhodnocení zúžené skupiny umělců jsem vybrala čtyři umělce, kteří tvoří reprezentativní vzorek zahrnující území Česka i Slovenska, období tvorby a závažnost omezení. Vybranými akčními umělci jsou Eugen Brikcius, Milan Knížák, Alex Mlynárčik a Tomáš Ruller. Ve zvláštní kapitole rozebírám rok 1989, který se svým charakterem liší od předchozích let. Fakt, že byla svoboda tvorby akčních umělců v Českoslovenku omezována je nediskutabilní. Hlavní otázkou výzkumu zůstává, zda se omezování tvůrčí svobody akčních umělců ze strany Státní bezpečnosti lišilo v průběhu 60., 70. a 80. let, případně jestli se lišilo a jak v Česku a na Slovensku. Intenzitu omezování definuji vězněním, omezením cestování, pokutou, žádostí o spolupráci se Státní bezpečností nebo například nemožností získat vzdělání či práci v závislosti na umělecké tvorbě.
Černé na bílém (bitva ilustrátorů, bezprostřední výtvarná událost a její potenciál pro výtvarnou výchovu)
Zawadská, Kamila ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je věnována fenoménu Secret Walls, ilustrátorskému klání s osobitou koncepcí. Cílem teoretické části je osvětlit základní východiska a kontexty této live art battlové události a popsat prostředky vhodné k motivaci žáků a studentů při práci na vlastní tvorbě, které vychází a jsou inspirovány SW. Stručně řečeno, provázat prvky této bezprostřední výtvarné akce s výukou výtvarné výchovy. V didaktické části je pak cílem realizace jednotlivých etud výtvarné tematické řady, která je zaměřena na rozvoj kresby u žáků 2. stupně ZŠ a ověřuje popsané motivační prvky v praxi. Autorský projekt realizovaný v rámci diplomové práce si klade za úkol prostřednictvím akce Concetre Wall oživit veřejný prostor města Rakovníka a zprostředkovat výtvarný zážitek pro místní obyvatele. Motivovat je k vlastní tvorbě v jejich volném čase a poukázat na relaxační aspekt výtvarné tvorby. Těžiště práce leží v realizaci a detailním popisu tematické řady výtvarných úkolů a v realizaci výtvarné události v Rakovníku. Dále se práce soustřeďuje na ověření motivačních prvků k vlastní volné tvorbě využitých ve školním prostředí a ve volném čase veřejnosti. A v neposlední řadě jsou zde také vytyčeny definice a klasifikace pojmů jako umění ve veřejném prostoru, street art, komiks, ilustrace či bezprostřední výtvarná akce a...
Tělo jako živý obraz
Popovičová, Gabriela ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.